وضعیت آب و هوا

۱۳۸۷ خرداد ۱۳, دوشنبه

ارزشيابي مدارك تحصيلي در VETASSESS

این مطالب به تدریج کاملتر خواهند شد
1 - مقدمه
اداره مهاجرت و شهروندي استراليا ( دياك ) متولي برنامه عمومي مهاجرت متخصصين(GSM) و برنامه مهاجرت از طريق گزينش كارفرما (ENS) است. اطلاعات مربوط به هريك از اين گروه ها رااز طرق زير اخذ نماييد.
وبسايت دياك http://www.immi.gov.au/
كتاب راهنماي برنامه عمومي مهاجرت متخصصين – جزوه شماره 6
كتاب راهنماي برنامه مهاجرت از طريق كار فرماي حامي– جزوه شماره 5

وظيفه VETASSESS ارزشيابي تحصيلات دانشگاهي براي تصدي مشاغل برگزيده فهرست مشاغل برنامه عمومی مهاجرت متخصصين و فهرست مشاغل برنامه مهاجرت از طريق گزينش كار فرماي حامي مي باشد. و ارزشيابي تجارب كاري در حيطه وظايف VETASSESS نيست. ارزشيابي مدارك تحصيلي منعكس كننده ديدگاه VETASSESS بر مبناي اطلاعات و داده هايي است كه هر متقاضي تهيه و در اختيار اين مؤسسه قرار مي دهد. در بعضي موارد خاص تحقيقات بيشتري توسط افراد اين مؤسسه انجام خواهد شد. عوامل مؤثر در فرآيند ارزشيابي عبارتند از:
نظام آموزشي كشور مبدا
مؤسسه اعطا كننده مدرك
ساختار ، طول و محتواي دوره آموزشي

توجه داشته باشید که نتیجه این ارزیابی را نمیتوان به مفاهیم زیر تعمیم داد :
مناسب بودن شما برای یک شغل
کیفیت کار شما
تناسب تجارب شغلی شما
موفقیت یا شکست احتمالی شما در اخذ وضعیت اقامت

VETASSESS به شما مدرک کتبی ارزشیابی مدارک تحصیلی (دانشگاهی یا دانشکده های صنعتی و جامع الفنون ) که بطور حداقل برای اشغال یک مورد نیاز است را ارائه می کند.توجه داشته باشید که ارزشیابی مهارت های حرفه ای (TRA) فرآیند ارزشیابی جداگانه ای دارد.

3- VETASSESS چه كساني را مورد ارزشيابي قرار مي دهد؟
افرادي كه تمايل به مهاجرت به استراليا از طريق تخصص را دارند قبل از تسليم تقاضا نامه خود به اداره مهاجرت و پرداخت هزينه هاي مربوط به اقامت دايم بايستي فرايند ارزشيابي مدارك تحصيلي توسط مراكر مجاز مربوطه را تكميل نمايند. براي اطلاع از اينكه تقاضانامه ارزشيابي مدارك تحصيلي خود را بايستي به كدام موسسه ارسال كنيد فهرست مشاغل تخصصي (SOL) را ببينيد. VETASSESSارزيابي طيف گسترده اي از مشاغل از جمله مديريت ,اداري و مشاغل حرفه اي و نيمه حرفه اي را به عهده دارد.

4- مشاغل حرفه اي
ليست مشاغل حرفه اي كه توسط اين موسسه ارزشيابي مي شوند را در فهرست مشاغل برنامه عموم مهاجرت متخصصين (SOL) و یا فهرست مشاغل برنامه مهاجرت از طريق گزينش كار فرما (ENSOL) بیابید. اين وظيفه شماست كه رشته خود را انتخاب كنيد و وت اسس در اين زمينه به شما كمكي نمي كند. توجه داشته باشيد كه براي هر تقاضا نامه امكان ارزيابي شما تنها در يك رشته تحصيلي وجود دارد و اگر مي خواهيد براي چند شغل ارزشيابي شويد بايستي تقاضانامه هاي جداگانه اي تهيه نماييد و هرينه هاي كامل را براي هر تقاضا نامه بپردازيد.

5- چگونه تقاضا کنیم؟
الف - تقاضانامه آنلاین

تقاضای خود را بصورت آنلاین به سایت http://www.skillassess.com/ ارسال کنید. این طریقه به لحاظ اینکه فرآیند ارزشیابی تقاضای شما را در اسرع وقت و به محض ارسال مدارک به VETASSESS آغاز به کار می کند خدمت رسانی سریعتری دارد.

ب – از طریق تقاضا نامه کاغذی
1 – دریافت فرم
1-1 – فرم تقاضا نامه را دانلود و پرینت کنید
1-2 – فرم را از طریق فاکس شماره 0061396542773 دریافت کنید.
1-3 – فرم را از طریق ای میل دریافت کنید
1-4 – به آدرس زیر نامه نوشته فرم ها را درخواست کنید :
VETASSESS
GPO Box 2752,
Melbourne, VIC
3001 Australia

2 – همه اطلاعات خواسته شده فرم تقاضا نامه را در کمال دقت و صحت پر کنید و تمام مدارک خواسته شده را جمع آوری کنید.
3 – فرم های تکمیل شده و مدارک ضمیمه و هزینه تقاضانامه را بوسیله پست به VETASSESS بفرستید.

6 - مدارک لازم:
6 – 1 – فرم تقاضا نامه تکمیل شده و امضا شده.
6 – 2 – دو (2) قطعه عکس سایز پاسپورتی امضا شده و تاریخ زده شده.
6 – 3 – ترجمه رسمی گواهی ولادت یا صفحات مشخصات شما در گذرنامه ( به شرطی که نام - عکس و تارخ تولد شما در آن درج شده باشد)
توصیه ویژه : به اسامی و تاریخها مندرج در گذرنامه در پر کردن فرمها توجه خاص داشته باشید . در ضمن خود گذرنامه را هم به دقت چک کنید که اشتباهی نداشته باشه......
6 – 4 – ترجمه رسمی شناسنامه ( با مهر خارجه و دادگستری )
6 – 5 – ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به همراه کپی برابر اصل آنها به فارسی .

تذکر: ممکن است از متقاضیان بعضی کشورها مدارک بیشتری تقاضا شود
6 – 5- 1 اروپا: متقاضیان از اروپا علاوه بر نسحه های ارسالی خود ملزم می گردند الحاقیه دیپلم خود را در صورت صدور توسط مؤسسه صادر کننده مدرک ارسال نمایند . بسیاری از دانشگاه های اروپا بطور رایگان و خودکار چنین الحاقیه ای را برای فارغ التحصیلان 2005 به بعد صادر میکنند. مزیت ارسال چنین ضمیمه ای به مؤسسه VETASSESS در این است که توصیف کاملی از رشته تحصیلی متقاضی که به ارزشیابی سریع مدارک تحصیلی کمک میکند ارائه می نماید .
6 – 5- 2 نیجریه: متقاضیان از نیجریه علاوه بر نسحه های ارسالی خود موظفند از مؤسسه صادر کننده مدرک درخواست نمایند علاوه بر رونوشت های تایید شده از مدرک ، ریز کامل نمرات تایید شده را نیز در یک پاکت در بسته و مهر و موم شده مستقیما به مؤسسه VETASSESS ارسال نماید.
6 – 5- 3 پاکستان: متقاضیان از پاکستان علاوه بر نسحه های ارسالی خود موظفند از مؤسسه صادر کننده مدرک درخواست نمایند علاوه بر رونوشت های تایید شده از مدرک ، ریز کامل نمرات تایید شده را نیز در یک پاکت در بسته و مهر و موم شده مستقیما به مؤسسه VETASSESS ارسال نماید.


6 – 5- 4 چین:
6 – 5- 5 فیلیپین:



People's Republic of China - Applicants are required to provide Credential Reports for their qualifications. For more information go to Chinese Higher Education Qualification Verification. The copy of the award certificate and transcript required for assessment do not need to be certified.
Philippines - Membership of a professional board may affect the outcome of an assessment of qualifications from the Philippines.Applicants from the Philippines are asked to submit evidence of passing the Professional Regulation Commission’s Licensure Examinations in the relevant professional field as this may positively affect the assessment outcome.


6 – 6 – ترجمه رسمی ریز نمرات به همراه کپی برابر اصل آنها به فارسی .
6 – 7 – ترجمه رسمی مدارک مربوط یه تغییر نام همراه کپی برابر اصل آنها به فارسی در صورت وجود.
6 – 8 – در صورتی که هر یک از ودارک به زبانی غیر از انگلیسی صادر شده باشند بایستی ترجمه رسمی به انگلیسی از همه مدارک بالا که به مهر و تایید مترجم رسمی و سازمانهای ذیربط رسیده است ضمیمه گردد.
6 – 9 – هزینه ارزشیابی
6 – 10 – مدارک تصدیق کننده معافیت از ماليات خدمات و كالاها ( در صورت وجود )

تذکر: تمام مدارک شما بایستی کپی های برابر اصل شده و تأیید شده از نسخ اصلی باشند و امضا های رویانها بایستی اصلی باشند . تقاضا نامه های کپی شده یا فاکس شده مورد قبول نیستند. به مدارک ناقص رسیدگی نمی شود و رسیدگی تا زمان رفع نقص متوقف می گردد. مدارک ارسالی مسترد نمی شوند، بنابراین یک نسخه از کلیه مدارک ارسالی خود را نزد خود نگاه دارید. به مدارک جعلی و دستکاری شده و مخدوش رسیدگی نمی شود و هزینه های مربوطه به آنها نیز بازگردانده نمی شوند.

7 – تماس با ما
اگر مشکلی در تکمیل فرم ها و یا جمع آوری مدارک مربوطه داشتید با ما تماس بگیرید.
آدرس دفتر :

Chinese Qualification Verification ServicesVETASSESSLevel 4, 478 Albert StreetEAST MELBOURNE VICTORIA 3002 AUSTRALIA

آدرس پستی:
Qualification Assessment ServicesVETASSESSGPO Box 2752 MELBOURNE VIC 3001 AUSTRALIA tel: + 61 3 9655 4801 or 9655 4819 fax: +61 3 9654 2773email: migrate@vetassess.com.auweb: www.skillassess.com

سایر سایت های ما
www.skillassess.com
www.assessitnow.com
www.assessit.net
www.vetpublish.com.au
www.validation.com.au
www.conveyassess.com.au
www.tradeassess.com.au

هزینه ارزشیابی را همراه مدارک برای VETASSESS ارسال کنید.


8 – معرفی وکیل
گرچه VETASSESS بطور معمول با خود متقاضیان ارزشیابی تماس می گیرد اما این امکان میسر است که شخصی و یا وکیلی را برای انجام کارهای و پیگیری موارد مربوط به تقاضای خود در نظر بگیرید.
قوانین جاری مربوط به حریم خصوصی افراد در استرالیا مانع از بحث VETASSESS با فردی غیر از متقاضی راجع به درخواست او میگردند مگر اینکه شما بخواهید یکی از افراد فامیل , وکیل مهاجرتی و یا شخص دیگری را به عنوان جانشین خود به VETASSESS معرفی کنید . در این صورت بایستی

8 – 1 – محل مربوطه را در صفحه اول تقاضانامه ثبت نام علامت بزنید
8 – 2 – اطلاعات مربوط به تماس با نماینده خودتان را بطور کامل ارسال کنید.
8 – 3 – صفحه اخر فرم تقاضانامه را امضا کنید.
8 – 4 – بعنوان یک مدرک تکمیلی نامه ای بعنوان وکالتنامه ضمیمه مدارک خود نمایید.

9 – زمان رسیدگی
رسیدگی به اغلب تقاضا ها 6 هفته زمان می برد . از آنجا که پیچیدگی پرونده ها از موردی به مورد دیگر متفاوت است و ممکن است در مواردی خاص رسیدگی بیشتری انجام گیرد ،این زمان تقریبی است و تنها بعنوان راهنمایی به کار گرفته می شود. پر واضح است که این زمان شامل زمانهایی که متقاضی یا نماینده او صرف آماده سازی مدارک مورد نیاز ما برای پیشرفت فرآیند ارزشیابی مینمایند نمی گردد . VETASSESSهیچگونه تضمینی برای تکمیل رسیدگی به یک تقاضا در محدوده زمانی باد شده نمیدهد.

10 – حق الزحمه ها و پرداخت ها

حق الزحمه شامل پرداخت مالیات کالا و خدمات
$AUD319.00
فقط مدارک استرالیایی
$AUD385.00
مدارک خارجی


اگر شما از پرداخت مالیات کالا و خدمات معاف هستید مبالغ زیر را باید بپردازید
$AUD 290.00
فقط مدارک استرالیایی
$AUD 350.00
مدارک خارجی


11 – معافیت از پرداخت مالیات کالا و خدمات
اگر در هر جایی از تقاضا نامه شما به یک ادرس در استرالیا شاره شده باشد ملزم به پرداخت مالیا کالا و خدمات خواهید بود مگراینکه همراه مدارک خود یک گواهی مبنی بر معافیت از پرداخت مالیات کالا و خدمات ارسال کنید. این اظهار نامه نامه ای است که یک وکیل یا عامل ثبت شده اداره مهاجرت ارسال می نماید. در این نامه بایستی به موارد زیر اشاره شده باشد:
1 – بوضوح در آن ذکر شده باشد که متقاضی در زمان تقاضا خارج از خاک استرالیا بوده است.
2 – بر روی سر برگ شرکت نوشته شده باشد.
3 – حتما فکس یا پست شود.موارد ایمیل شده یا شفاهی قابل پذیرش نیست
4 – بوسیله شخص وکیل یا عامل تنظیم کننده اظهار نامه و به نام امضا شده باشد . امضا نمایندگان از طرف عامل یا وکیل و یا امضا به اسم شرکت خدمات مهاجرتی مورد پذیرش نیست.

در صورت انجام بررسی اداره مالیات استرالیا (ATO) هر گونه اشکالی در مفاد این نامه بار مالیاتی را متوجه اداره مهاجرت یا شخص وکیل می نماید . به منظور اطمینان از صلاحیت امضا کننده نامه در زمان تنظیم اظهار نامه VETASSESSتاییده وکیل را از مرجع ثبت عوامل مهاجرتی MARA اخذ خواهد نمود. مدارک غیر قابل قبول عبارتند از :